Zadania
Zadanie 1. Zapewnienie spójności działań w sferze ekonomii społecznej
Cel zadania
Rozwój współpracy i wzrost spójności działań pomiędzy instytucjami publicznymi i niepublicznymi oraz w obszarze ekonomii społecznej dla uzyskania efektu synergii i skali.
Główne działania w zadaniu:
- prace Regionalnego Komitetu Rozwoju Ekonomii Społecznej,
- powołanie i funkcjonowanie minimum 4 grup tematycznych:
- współpracy pomiędzy nauką, NGO a biznesem,
- współpracy OPS,PCPR, PUP, NGO, OWES,
- współpracy podmiotów o charakterze reintegracyjnym (CIS, KIS, ZAZ, WTZ),
- współpracy ROPS z OWES,
- doradztwo w zakresie ekonomii społecznej (klauzule społeczne, tworzenie lokalnych planów rozwoju ekonomii społecznej, inicjowanie współpracy na rzecz rozwoju ekonomii społecznej),
- utworzenie portalu internetowego dot. ekonomii społecznej,
- analizy i raporty dot. rozwoju ekonomii społecznej w regionie,
- opracowanie katalogu dobrych praktyk ekonomii społecznej,
- zawiązanie partnerstwa lokalnego na rzecz rozwoju ekonomii społecznej w województwie świętokrzyskim,
- utworzenie jednolitej bazy przedsiębiorstw społecznych w regionie jako element portalu poświęconego ekonomii społecznej w regionie.
Zadanie 2. Budowanie marki ekonomii społecznej w regionie
Cel zadania
Wzrost widoczności podmiotów ekonomii społecznej na rynku, świadomości społecznej oraz wykreowanie pozytywnego wizerunku marki ekonomii społecznej w regionie.
Główne działania w zadaniu
- organizacja konferencji inaugurującej,
- prowadzenie kampanii społecznych na rzecz przedsiębiorczości społecznej, współpraca z lokalnymi mediami (spoty radiowe, spoty telewizyjne, artykuły prasowe poświęcone zagadnieniom ekonomii społecznej, filmy edukacyjne),
- organizacja regionalnych targów ekonomii społecznej (seminarium, warsztaty, konferencja, wystawa podmiotów ekonomii społecznej),
- promocja liderów ekonomii społecznej w regionie,
- organizacja Dni Ekonomii Społecznej na uczelniach wyższych,
- organizacja spotkań o charakterze równościowym „Bez barier z ekonomią społeczną”.
Zadanie 3. Podnoszenie kompetencji w obszarze ekonomii społecznej
Cel zadania
Wzrost kompetencji i świadomości pracowników jednostek samorządu terytorialnego, instytucji pomocy i integracji społecznej, podmiotów ekonomii społecznej oraz przedstawicieli nauki, biznesu i innych podmiotów lokalnych w zakresie ekonomii społecznej.
Główne działania w zadaniu:
- spotkania warsztatowe w 4 modułach tematycznych:
- Moduł 1: Klauzule społeczne w zamówieniach publicznych,
- Moduł 2: Usługi użyteczności publicznej (w tym usługi społeczne),
- Moduł 3: Współpraca i partnerstwo na rzecz ekonomii społecznej,
- Moduł 4: Tworzenie lokalnych planów rozwoju ekonomii społecznej,
- wyjazdy studyjne.