Ogólne

Doradztwo / konsultacje dotyczące ekonomii społecznej

Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Świętokrzyskiego zaprasza do korzystania z bezpłatnego doradztwa / konsultacji dotyczących ekonomii społecznej w ramach projektu pozakonkursowego „Świętokrzyska Ekonomia Społeczna”.

Z konsultacji mogą korzystać pracownicy/przedstawiciele jednostek, działających na terenie województwa świętokrzyskiego, w szczególności: 

  1. jednostek samorządu terytorialnego i ich jednostek organizacyjnych,
  2. ośrodków pomocy społecznej, powiatowych centrów pomocy rodzinie i innych instytucji pomocy i integracji społecznej,
  3. podmiotów ekonomii społecznej,
  4. publicznych służb zatrudnienia.

Na zakres doradztwa składają się następujące obszary tematyczne:

  1. Stosowanie klauzul/aspektów społecznych w zamówieniach publicznych.
  2. Realizacja usług społecznych.
  3. Realizacja instrumentów aktywnej integracji.
  4. Tworzenie lokalnych planów rozwoju ekonomii społecznej.
  5. Współpraca i partnerstwo na rzecz rozwoju ekonomii społecznej.

Konsultacji udzielają doradcy ds. ekonomii społecznej - Anna Marwicka, Renata Jończyk i Katarzyna Wierzbicka.

Konsultacje udzielane będą:

  • osobiście w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego, budynek C2, III piętro, pok.301 i 302 lub bezpośrednio w siedzibie jednostki zgłaszającej – po wcześniejszym ustaleniu terminu spotkania;
  • telefonicznie;
  • za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Wzorem lat ubiegłych województwo świętokrzyskie zostało podzielone na 3 sektory – poniżej przedstawiamy konsultantów i przypisane im sektory:

  • Katarzyna Wierzbicka (41 342-11-40, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
    powiaty: opatowski, ostrowiecki, sandomierski, starachowicki, kielecki (gminy: Łagów, Nowa Słupia, Bieliny, Bodzentyn, Górno, Masłów) oraz Miasto Kielce.
  • Renata Jończyk (41 342-11-80, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
    powiaty: pińczowski, buski, kazimierski, staszowski, kielecki (gminy: Raków, Nowiny, Chęciny, Morawica, Daleszyce, Pierzchnica, Chmielnik) oraz Miasto Kielce.
  • Anna Marwicka (41 342-11-40, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.)
    powiaty: skarżyski, konecki, włoszczowski, jędrzejowski, kielecki (gminy: Łopuszno, Strawczyn, Mniów, Piekoszów, Miedziana Góra, Zagnańsk) oraz Miasto Kielce.

Serdecznie zachęcamy wszystkich zainteresowanych do korzystania z bezpłatnych konsultacji.

Osoby zainteresowane konsultacjami/doradztwem z zakresu w/w tematyki proszone są o bezpośredni kontakt telefoniczny lub mailowy z doradcą.

Deklaracja dostępności

Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony es.umws.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Niektóre elementy mogą nie posiadać tekstu alternatywnego.
  • Niektóre elementy mogą posiadać tekst alternatywny, który nie w pełni je opisuje.
  • Niektóre pliki do pobrania lub ich elementy mogą być niedostępne cyfrowo.
  • Napisy i audiodeskrypcje do materiałów multimedialnych mogą pojawiać się z opóźnieniem, ze względu na czas potrzebny na ich przygotowanie.

Wykryte niezgodności można zgłaszać pisząc na adres mejlowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Treści nieobjęte przepisami

  • Treści które nie zostały nabyte przez Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach, ani przez niego lub na jego rzecz wytworzone. W takim przypadku należy pozyskać wersję dostępną cyfrowo od wytwórcy danej treści.
  • Treści których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego nie jest uprawniony. W takim przypadku należy pozyskać wersję dostępną cyfrowo od wytwórcy danej treści.
  • Treści których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wiązałoby się z nadmiernymi kosztami.
  • Multimedia nadawane na żywo lub opublikowane przed dniem 23 września 2020 r.
  • Mapy interaktywne i geoportale.
  • Dokumenty opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej (wersja 2.2). Raport z przeprowadzonej samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Piotra Adamca - mejlowo Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub telefonicznie 41 395 14 84.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

  • Sekretarz Województwa,
  • Adres: al. IX Wieków Kielc 3, 25-516 Kielce,
  • mejl: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Szczegółowy opis dostępności architektonicznej siedzib urzędu.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Szczegółowy opis dostępności komunikacyjno-informacyjnej urzędu.

Zgłoś ogłoszenie społeczne

Chcesz opublikować ogłoszenie o społecznie odpowiedzialnym zamówieniu lub zwiększyć zasięg oddziaływania opublikowanego gdzie indziej ogłoszenia?

Prześlij treść lub link do ogłoszenia na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zgłoś ofertę pracy w PES

Szukasz pracownika, wolontariusza, stażysty?

Wypełnij formularz i prześlij na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ekonomia Społeczna

Ekonomia społeczna - zwana także gospodarką społeczną [1] – stała się ważnym elementem modernizacji polityki społecznej. Tradycyjne działania na rzecz osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, rosnące koszty świadczeń socjalnych, a także problem bezrobocia sprawiają, iż rośnie potrzeba poszukiwania rozwiązań trwałych i efektywnych, angażujących w ich uczestnictwo samych zainteresowanych.

W rozważaniach teoretycznych rozróżnia się starą i nową ekonomię społeczną. Do starej ekonomii społecznej zalicza się tradycyjnie rozumianą spółdzielczość i ubezpieczenia wzajemne. Funkcjonuje także pojęcie „nowej ekonomii społecznej”, pod którym rozumie się przedsiębiorstwa społeczne takie jak: spółdzielnie socjalne, centra integracji społecznej, zakłady aktywności zawodowej czy warsztaty terapii zajęciowej, a także instytucje „trzeciego sektora”, czyli organizacje pozarządowe. W każdym przypadku przypisywano i nadal widzi się ważne znaczenie ekonomiczne i społeczne tego zjawiska. Na terenie Unii Europejskiej działa ponad 1 mln różnych podmiotów ekonomii społecznej, które wytwarzają prawie 10% PKB, jednocześnie dając ponad 11 mln miejsc pracy (blisko 6% rynku pracy) [2]. W Polsce, już w 2007 roku, „(...) instytucje te zatrudniały (w przeliczeniu na pełne etaty) ok. 600 tys. osób, z czego najwięcej (469 tys.) spółdzielnie” [3]. Ekonomia społeczna jest sposobem na włączenie w życie gospodarcze i społeczne wszystkich tych, którzy w warunkach rynkowej rzeczywistości są z niego wykluczeni z powodu długotrwałego bezrobocia, niskich kwalifikacji, uzależnień, niepełnosprawności, bezdomności czy pobytu w zakładzie karnym.

Pojęcie ekonomii społecznej jest wielowymiarowe i bardzo różnie definiowane. W literaturze spotyka się ponad 50 terminów, które można posegregować według pewnego klucza, mając na uwadze aspekty społeczne i ekonomiczne, prawno-instytucjonalne i normatywne, czy też związek z rozwojem lokalnym. Definicja przyjęta w  Krajowym Programie Rozwoju Ekonomii Społecznej określa ekonomię społeczną jako sferę aktywności obywatelskiej, która „poprzez działalność ekonomiczną i działalność pożytku publicznego służy: integracji zawodowej i społecznej osób zagrożonych marginalizacją społeczną, tworzeniu miejsc pracy, świadczeniu usług społecznych użyteczności publicznej (na rzecz interesu ogólnego) oraz rozwoju lokalnego”. Według tej definicji w sferze ekonomii społecznej działają podmioty ekonomii społecznej (PES), należące do czterech głównych grup:

  • przedsiębiorstw społecznych (PS), będących fundamentem ekonomii społecznej; posiadające cechy wspólne dla podmiotów ekonomii społecznej i charakteryzujące się tym, że:
  • są to podmioty prowadzące działalność gospodarczą, wyodrębnioną pod względem organizacyjnym i rachunkowym;
  • celem działalności gospodarczej jest integracja społeczna i zawodowa osób zagrożonych wykluczeniem społecznym (w tym przypadku wymagane jest zatrudnienie co najmniej 50% osób pochodzących z grup zagrożonych wykluczeniem społecznym lub 30% niepełnosprawnych o umiarkowanym lub znacznym stopniu niepełnosprawności) lub świadczenie usług społecznych użyteczności publicznej przy jednoczesnej realizacji celów prozatrudnieniowych (zatrudnienie min. 20% osób z określonych grup zagrożonych wykluczeniem społecznym);
  • nie rozdzielają zysku lub nadwyżki bilansowej pomiędzy udziałowców, ale przeznaczają go na wzmocnienie potencjału przedsiębiorstwa jako kapitał niepodzielny oraz w określonej części na reintegrację zawodową i społeczną (w przypadku przedsiębiorstw o charakterze zatrudnieniowym) lub na działalność pożytku publicznego prowadzoną na rzecz społeczności lokalnej w której działa przedsiębiorstwo;
  • są zarządzane na zasadach demokratycznych lub co najmniej konsultacyjno – doradczych z udziałem pracowników i innych interesariuszy, wynagrodzenia kadry zarządzającej są ograniczone limitami;
  • podmioty reintegracyjne, służące reintegracji społecznej i zawodowej osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, tj.: zakłady aktywności zawodowej, warsztaty terapii zajęciowej, centra integracji społecznej, kluby integracji społecznej; formy te nie będą w żadnym przypadku przedsiębiorstwami społecznymi, ale mogą przygotować do prowadzenia lub pracy w przedsiębiorstwie społecznym lub być prowadzone jako usługa na rzecz społeczności lokalnej przez przedsiębiorstwo społeczne;
  • podmioty działające w sferze pożytku publicznego, które prowadzą działalność ekonomiczną i zatrudniają pracowników, choć ich aktywność nie jest oparta na ryzyku ekonomicznym. W ich skład wchodzą organizacje pozarządowe prowadzące działalność odpłatną i nieodpłatną pożytku publicznego; podmioty te mogą stać się przedsiębiorstwami społecznymi, o ile podejmą działalność gospodarczą w pewnym zakresie, podejmując również zobowiązania statutowe odnośnie dystrybucji zysku;
  • podmioty sfery gospodarczej, które tworzone były w związku z realizacją celu społecznego bądź dla których leżący we wspólnym interesie cel społeczny jest racją bytu działalności komercyjnej. Są to podmioty, które nie posiadają wszystkich cech przedsiębiorstwa społecznego. Grupę te można podzielić na podgrupy: o organizacje pozarządowe prowadzące działalność gospodarczą, z której zyski wspierają realizację celów statutowych; o zakłady aktywności zawodowej; o spółdzielnie, których celem jest zatrudnianie; o spółki non-profit; o pozostałe spółdzielnie o charakterze konsumenckim i wzajemnościowym”.

Osobną, piątą grupą w obszarze ekonomii społecznej są pojawiające się coraz częściej inicjatywy o charakterze nieformalnym.

Członkostwo Polski w strukturach Unii Europejskiej otworzyło przed podmiotami ekonomii społecznej nowe perspektywy. Polska jest obecnie największym beneficjentem pomocy wspólnotowej oferowanej w ramach funduszy strukturalnych, z których część przeznaczona jest dla podmiotów działających w obszarze ekonomii społecznej. W Unii Europejskiej, pomimo różnych regulacji prawnych i instytucjonalnych w państwach członkowskich, ekonomia społeczna składa się z czterech podstawowych filarów: spółdzielni, towarzystw ubezpieczeń wzajemnych, fundacji i stowarzyszeń, które są utożsamiane przede wszystkim z takimi podmiotami, które wypełniają przestrzeń pomiędzy zadaniami państwa i zadaniami biznesu. Ekonomia społeczna i przedsiębiorczość społeczna stała się ważnym elementem modernizacji polityki społecznej – jej tradycyjne formy stają się niewystarczające w walce z bezrobociem (w szczególności specyficznych grup bezrobotnych). Coraz wyższe koszty świadczeń socjalnych, obciążające budżety lokalne, dają nadal przysłowiową „rybę” zamiast „wędki”, a ekonomia społeczna poszukuje rozwiązań trwałych i efektywnych, a także - co jest z nią nierozerwalnie związane - uniezależnia podopiecznych, włącza ich do otwartego rynku pracy poprzez różne formy wspomaganego zatrudnienia.

W związku z kryzysem finansowym ekonomia społeczna stała się przedmiotem wzmożonego zainteresowania. W wielu wymiarach wpisuje się w Strategię Europa 2020, czyli nową europejską strategię na rzecz zatrudnienia, inteligentnego, stałego wzrostu gospodarczego, sprzyjającego włączeniu społecznemu. Szczególnie istotną rolę może ona odegrać w realizacji unijnych celów, tj.:

  • dążenia do osiągnięcia wskaźnika zatrudnienia na poziomie 75% wśród kobiet i mężczyzn w wieku 20-64 lat, m.in. poprzez zwiększanie zatrudnienia młodzieży, osób starszych i pracowników nisko wykwalifikowanych;
  • wspierania włączenia społecznego, zwłaszcza poprzez ograniczanie ubóstwa lub wykluczenia społecznego co najmniej 20 mln obywateli.

Bezsprzecznie można zgodzić się ze stwierdzeniem, iż nadrzędną funkcją ekonomii społecznej jest przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu. Jednak jej cele wskazują także na integrację w ramach rynku pracy, społeczną działalność na otwartym rynku czy wzrost spójności społecznej. Sektora ekonomii społecznej nie można traktować jako „enklawy nieudaczników”, którzy nie radzą sobie w głównym nurcie gospodarki. Ekonomia społeczna to trudne pole działania przeznaczone dla ludzi aktywnych, pomysłowych, innowacyjnych, zaangażowanych społecznie. W ostatnim okresie pojęcie omawianego zjawiska stało się popularne zarówno w skali lokalnej, jak i ogólnopolskiej. Ekonomia społeczna uzupełnia lukę w gospodarce, ponieważ jest elementem scalającym środowiska lokalne, dzięki tworzeniu sieci powiązań i współpracy przy jednoczesnej realizacji celów społecznych i gospodarczych. Instytucje ekonomii społecznej umożliwiają realizację ważnych funkcji (aktywizujących, socjalizujących, opiekuńczych, organizujących) społeczności wobec grup, społeczności terytorialnych i innych wspólnot.

Instrumenty ekonomii społecznej w zakresie rozwoju gminy i rozwiązywania jej problemów mogą szczególnie wspomóc:

  • aktywizację zawodową osób wykluczonych, w tym osób niepełnosprawnych;
  • przedłużenie aktywności zawodowej;
  • tworzenie dodatkowych możliwości zarobkowych;
  • integrację społeczną;
  • pozyskiwanie środków zewnętrznych;
  • przeciwdziałanie ucieczce młodych;
  • oddłużanie mieszkań komunalnych i spółdzielczych;
  • przeciwdziałanie uzależnieniu od pomocy społecznej, niezaradność życiową;
  • rosnące wydatki z budżetów.

[1] W literaturze spotyka się także określenia równoważne: ekonomia/gospodarka solidarności, ekonomia/gospodarka wspólnoty, ekonomia/gospodarka wartości, ekonomia pracy, ekonomia alternatywna, trzeci system, przedsiębiorczość społeczna, wspólnotowy kapitalizm, a ostatnio także biegun użyteczności społecznej.

[2] Frączak P., Wygnański J.J., Polski model ekonomii społecznej. Rekomendacje dla rozwoju, FISE, Warszawa 2008, s. 18.

[3] Kryńska E., Przedsiębiorstwo społeczne na rynku pracy w Polsce, "Człowiek w pracy i polityce społecznej", red. nauk. Jan Szambelańczyk, Maciej Żukowski, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, 2010, s. 94; por. Frączak P., Wygnański J.J., Polski model..., op.cit., s. 21.

Ośrodki Wsparcia Ekonomii Społecznej (OWES)

Ośrodki Wsparcia Ekonomii Społecznej (OWES) pełnią ważną rolę we wzmacnianiu sektora ekonomii społecznej i solidarnej. Zgodnie z „Krajowym Programem Rozwoju Ekonomii Społecznej do 2023 roku. Ekonomia Solidarności Społecznej” ich zadaniem jest pomaganie w tworzeniu i rozwijaniu podmiotów ekonomii społecznej.  Aby zidentyfikować te podmioty, które świadczą usługi o najwyższej jakości i których działania przynoszą wymierne  i trwałe efekty, m.in. zatrudnieniowe, stworzony został system akredytacji OWES. Tylko pozytywne zakończenie procedury akredytacji, potwierdzone przez Ministra Rodziny i Polityki Społecznej daje możliwość pozyskania finansowania ze środków publicznych!

Akredytowane Ośrodki Wsparcia Ekonomii Społecznej w województwie świętokrzyskim:

Kielecko – Ostrowiecki Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej (KOOWES)

Lider: Stowarzyszenie „Integracja i Rozwój”
Partnerzy:

  1. Lokalna Grupa Działania „Krzemienny Krąg” z Bałtowa
  2. Fundacja „PEStka" z Kielc
  3. Stowarzyszenie CAL z Warszawy

http://koowes.pl/
https://www.facebook.com/koowes/

LIDER: Stowarzyszenie Integracja i Rozwój (obszar działalności: miasto Kielce, powiat kielecki)
Warszawska 27/1, 25-518 Kielce
Telefon:/ 41/ 386-66-27 wew. 22
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

PARTNER 1: Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania „Krzemienny Krąg” (obszar działalności: powiat ostrowiecki i starachowicki)
Bałtów 55, 27-423 Bałtów
Telefon: /41/ 250-72-50, wew. 3
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

PARTNER 2: Fundacja „PEStka” (obszar działalności: powiat konecki i skarżyski)
ul.Targowa 18/pok. 926-928, 25-431 Kielce
Telefon: /41/ 341 74 96
E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Punkty konsultacyjno-informacyjne KOOWES:

  1. Fundacja PEStka, Targowa 18, 25-520 Kielce, IX piętro, pok. 917-920, czynny: poniedziałek – piątek w godz. 8.00 - 16.00
    kontakt: 41 341-74-96, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;
  1. Stowarzyszenie Integracja i Rozwój, Warszawska 27/1, 25-518 Kielce
    czynny: poniedziałek – piątek w godz. 8.00 - 16.00
    kontakt: 41 361-04-92, 41 386-66-27, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;
  1. Centrum Organizacji Pozarządowych w Kielcach, Wojska Polskiego 52, 25-389 Kielce,
    czynny: poniedziałek – piątek w godz. 8.00-16.00
    kontakt; 41 347-45-20, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;
  2. Stowarzyszenie LGD „Krzemienny Krąg”, Bałtów 55, 27-423 Bałtów
    czynny: poniedziałek – piątek w godz. 8.00 - 16.00
    kontakt: 602-504-395 (Agnieszka Budek), Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;

Świętokrzyski Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej (ŚOWES)

Lider: Caritas Diecezji Kieleckiej
Partnerzy:

  1. Fundacja „Centrum Europy Lokalnej” z Kielc
  2. Fundacja Agencja Rozwoju Regionalnego w Starachowicach
  3. Świętokrzyskie Centrum Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej z Kielc

https://sowes.caritas.pl/
https://www.facebook.com/sowes.poludniowy

Biuro Główne Terenowe w Jędrzejowie
(powiaty: jędrzejowski, włoszczowski)
Adres: Jędrzejów, ul. dr Jana Karczewskiego 9, 28-300 Jędrzejów
telefon: 532-459-245
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Biuro Terenowe w Sandomierzu
(powiaty: sandomierski, opatowski, staszowski)
Adres: Sandomierz, Pl. Ks. Poniatowskiego 2,  27-600 Sandomierz
telefon: 888-100-708
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Mobilny punkt konsultacyjny w Busku-Zdroju:
(powiaty: buski, kazimierski, pińczowski)
Adres: Busko-Zdrój, ul. Lipowa 1, 28-400 Busko-Zdrój
Telefon: 532-459-245
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.;

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej udostępnia skrzynkę poczty elektronicznej – Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., która służy jako miejsce zbierania informacji o funkcjonowaniu akredytowanych Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej.

Na wskazany adres można zgłaszać uwagi do pracy OWES oraz jakości świadczonych usług wsparcia ekonomii społecznej.